در حال نمایش 8 نتیجه

گیاهان آپارتمانی گل دار

گیاهان آپارتمانی انواع مختلفی دارند. برخی از گیاهان دارای گل هستند و برخی گل نمی دهند. با توجه به این که نگهداری از گل های آپارتمانی فواید زیادی دارد، اغلب افراد سعی می کنند که در آپارتمان خود گیاه نگهداری کنند. گیاهان آپارتمانی گل دار انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها نیز شرایط نگهداری مخصوص به خود را دارد.

 

گل آنتوریوم

آنتوریوم و از جمله گیاهان آپارتمانی گلدار است که برگ هایی قلبی شکل دارد. این گل برای شکوفه دادن به نور متوسط و روشن نیاز دارد، اما می تواند به عنوان گیاه شاخ و برگ دار با نور کمتری نیز رشد کند.

 

گیاه ارکیده

ارکیده یکی از محبوبترین گیاهان آپارتمانی گل دار است و رشد آن به عنوان گیاهی آپارتمانی آسان است. تنها نکته در مورد نگهداری از این گیاه این است که ریشه های هوازی آن است که بهتر است در ظرفی شفاف کاشته شود.

 

اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم از جمله گیاهان آپارتمانی گل دار است که نگهداری از آن آسان است و نیاز به نور کم دارد. در مواقعی که این گیاه گل ندارد، برگهای سبز و براق این گیاه زیبا حتی با نبود گل نیز بسیار چشم نواز و زیباست.

 

بگونیا

بگونیا از گیاهان پر گل در آپارتمان است که انواع مختلفی دارد. البته تنها بگونیا عروس و بگونیا همیشه گلدار، در آپارتمان گل می دهند و انواع دیگر تنها برگ هایی با فرم و رنگ بندی زیبا دارند.

 

گل سیکلامن

سیکلامن یا گیاه نگونسار ایرانی از جمله گیاهانی است که در فصل زمستان گل می دهد. این گل زیبا به صورتی است که گلها به صورت برعکس شکوفا می شوند و این زیبایی این گل را دو چندان می کند.

 

آزالیا

رنگ گلهای آزالیا به رنگ سفید، سرخابی و صورتی است. این گل باید هر روز آبیاری شود و نور زیاد دریافت کند. این گیاه آپارتمانی گل دار نیاز رطوبتی بالایی دارد و نباید غبار پاشی روزانه فراموش نشود.

نگهداری از آزالیا نسبت به سایر گیاهان گلدار آپارتمانی اندکی دشوارتر است؛ اما به دلیل زیبایی طرفداران زیادی دارد.

 

گل ساعتی

گل ساعتی یکی از گیاهان آپارتمانی گل دار است که گلی بسیار زیبا دارد. این گل زیبا دارای خواص دارویی و ضد سرطان است. رنگ گل ساعتی می تواند قرمز، ارغوانی، آبی و بنفش باشد.

 

خرید گیاهان آپارتمانی گل دار

قبل از خرید هرگونه گیاه بهتر است در مورد آن به اندازه کافی تحقیق کنید. ممکن است برخی از گیاهان در آپارتمان شما شرایط خوبی برای رشد نداشته باشند. در این مورد بهتر است که از افراد متخصص در این حوزه استفاده کنید.