در حال نمایش 11 نتیجه

کاکتوس و ساکولنت

تفاوت ساکولنت و کاکتوس

کاکتوس ها را می توان از خانواده ساکولنت ها دانست؛ اما هر ساکولنتی، کاکتوس نیست. آن دسته از ساکولنت هایی که برجستگی هایی روی بدنه دارند و در ادامه آن برآمدگی تیغ های تیزی دارد در دسته کاکتوس ها قرار می گیرند؛ اما آن دسته از گیاهان گوشتی و آبدار و بدون تیغ را از دسته ساکولنت ها می توان دانست.

 

مزایای ساکولونت و کاکتوس

  1. ساکولنت ها به این دلیل که بسیار زیبا هستند در بین مردم بسیار محبوب هستند. از طرف دیگر گیاهانی نسبتا مقاوم و همیشه سبزی هستند. نگهداری از ساکولونت به افرادی که زمان کافی برای رسیدگی به گل ها را ندارند توصیه می شود.
  2. تنها بعضی گیاهان مانند ساکولنت و کاکتوس در طول شب به اکسیژن سازی ادامه می دهند و فتوسنتز آن ها متوقف نمی شود. با اضافه کردن کاکتوس ها به داخل خانه، در شب نیز می توان از مزایای یک هوای تصفیه شده استفاده کرد.
  3. نتایج تحقیقات نشان می دهد که گیاهان تاثیر بسیار مثبتی روی سلامت انسان دارند. تماشای یک گیاه در حال رشد و شکوفایی می تواند به کاهش افسردگی و پوچی کمک کند.
  4. یکی از این خواص کاکتوس و ساکولنت ها استفاده ی درمانی از آن ها است. این خواص می تواند شامل بهبود زخم ها، سوختگی ها و سایر درمان ها باشد.

 

انواع ساکولنت

ساکولنت ها را به دو دسته اصلی میتوان تقسیم کرد:

  1. ساکولنت‌های سخت: ساکولنت‌های سخت در هوای خیلی سرد نیز می‌توانند به بقای خود ادامه بدهند. اگر چه ممکن است بعضی از آنها به حالت خواب و یا تغییر رنگ روی بیاورند؛ اما در دمای خیلی سرد نیز تاب می آورند و خراب نمی شوند.
  2. ساکولنت‌های نرم: ساکولنت‌های نرم توانایی تحمل سرمای زیاد را ندارند و نمی توانند در مقابل سرما تاب بیاورند.

 

نگهداری کاکتوس و ساکولنت

کاکتوس‌ها به شدت به نور زیادی احتیاج دارند. محل کشت یا نگهداری کاکتوس ها باید آفتابگیر باشد. ساکولنت ها نیز نیاز زیادی به نور خورشید دارند؛ اما باید توجه داشت که برگ ساکولنت و کاکتوس ها در مقابل نور خورشید دچار سوختگی نشود.

گلدان های شیشه ای برای نگهداری طولانی مدت از ساکولنت ها و کاکتوس ها مناسب نیستند. بهترین جایی که می توان از ساکولنت یا کاکتوس نگهداری کرد کنار پنجره ی جنوبی است؛ زیرا نور مناسب به گیاه می رسد. همچنین باید توجه داشت که گلدان کاکتوس یا ساکولنت بهتر است که با خاک سبک شنی پر شود تا بهتر رشد کنند.