نمایش 1–16 از 34 نتیجه

زامفولیا یا زامیفولیا

168,000 تومان2,980,000 تومان

آنتوریوم

280,000 تومان460,000 تومان

وریزیا

850,000 تومان1,050,000 تومان

گیاه یشم

95,000 تومان160,000 تومان

آگلونما برفی

160,000 تومان650,000 تومان

اسپاتی فیلوم

435,000 تومان

فیلودندرون پرتقالی

255,000 تومان2,750,000 تومان

گیاهان آپارتمانی خاص

گیاهان آپارتمانی آن دسته از گیاهانی هستند که می توانند در محیط آپارتمان رشد و نمو کنند. گیاهان آپارتمانی انواع مختلفی دارند و در یک دسته بندی کلی به گیاهان آپارتمانی گلدار و بدون گل تقسیم می شوند. در این میان گیاهانی وجود دارند که لحاظ ظاهر و ویژگی هایی که دارند بسیار خاص هستند و در هر گلفروشی دیده نمی شوند.

 

نگهداری از گیاهان آپارتمانی خاص

یکی از نکات مهم در مورد گیاهان آپارتمانی خاص این است که باید از آن ها به صورت صحیح نگهداری شود. در غیر این صورت گیاه در کوتاه مدت دچار آسیب خواهد شد و از بین خواهد رفت. هر گل شرایط نگهداری خود را دارد. هنگام خرید هر گونه گیاهی باید در مورد نحوه نگهداری آن از فروشنده راهنمایی خواست.

 

مزایای نگهداری گیاهان آپارتمانی خاص

حضور گیاهان در محیط باعث افزایش اکسیژن هوا می شود. کمبود اکسیژن موجود در مغز باعث بروز سردرد می ‎شود که سردرد آزار دهنده است و می تواند بهره وری را کاهش دهد و فعالیت روزانه انسان را مختل کند. گیاهان خانگی از طریق فتوسنتز اکسیژن موجود در فضای خانه را افزایش می ‎دهند و از بروز مشکلات ناشی از کمبود اکسیژن جلوگیری می ‎کنند.

همچنین گیاهان آپارتمانی خاص می تواند به عنوان یک اکسسوری جذاب در معماری داخلی به شمار رود. امروزه گیاهان در معماری مدرن جایگاه ویژه ای دارند.

 

نحوه انتخاب و مراقبت از گیاهان آپارتمانی

گیاهی را انتخاب کنید که از نظر اندازه متناسب با فضای شما باشد. اگر منزل شما چندان بزرگ نیست بهتر است که به سراغ گیاهانی با ابعاد بزرگ نروید و گیاهانی کوچک که نگهداری از آن ها آسان است را انتخاب کنید.

در صورتی که خانه شما نور کافی ندارد گیاهانی را انتخاب کنید که به نور زیاد احتیاج ندارند. در غیر این صورت گیاه تنها بعد از چند روز پژمرده خواهد شد.

 

انواع گیاهان آپارتمانی خاص

گیاهانی که می توانند در دسته گیاهان خاص آپارتمانی قرار بگیرند بسیار زیاد است اما مشهورترین آن ها عبارتند از:

آگلونما
آگلونما با برگ‌های ابلق تصفیه کننده هوا و مقاوم به نور کم است که به دمای پایین حساس است و گیاهی گرما‌دوست محسوب می‌شود.

آشیانتوس
این گیاه، یک گیاه سلطنتی به شمار می رود. آشینانتوس متعلق به مناطق آسیایی است و گیاهی بسیار حساس، زیبا، شیک و منحصر به فرد است.

آستارانتیا ستاره گون
اسم این گیاه از کلمه لاتین aster به معنی ستاره گرفته شده است. گل‌های زیبا و خوش رنگ این گیاه باعث شده است که مانند یک ستاره در هر فضایی بدرخشد.

آنتوریوم
آنتوریوم دارای گل‌های رنگارنگ و برگهای زینتی است که در بین مردم جهان بسیار محبوب است. گل قرمز رنگ این گیاه براق و چرمی است، طوری که نگاه هر بیننده ای را به خود خیره می‌کند.

آرالیای دروغین
نگهداری از گیاه آرالیای دروغین سخت نیست و در عین حال ظرافت و زیبایی خاصی به محیط می‌بخشد. برگ‌های جذاب و زیبای این گیاه به رنگ سبز تیره، بلند و ظریف است.

بونسای
بونسای یکی از گیاهان آپارتمانی خاص و پرطرفدار است که یک نمونه مینیاتوری یا کوچک شده از درختان طبیعی است که منشأیی از کشور چین دارد.

فیکوس الاستیکا شرابی
این گیاه دارای گونه‌های زیبا و متنوعی است و در شمار گیاهان مقاوم قرار گرفته و نگهداری از آن نیز آسان است.