نگهداری از گیاهان

گیاهان غیر سمی برای حیوانات خانگی

گیاهان غیر سمی برای حیوانات خانگی

وجود حیوانات و گیاهان در کنار هم حس خوبی را در منزل ایجاد می‌کند اما هر گیاهی را نمی‌توان به همراه حیوانات در منزل نگهداری کرد چرا که در صورت بلعیده شدن توسط حیوانات ممکن است کوچولوهای خانگی شما به یک سری از بیماری‌ها و خطرات دیگر دچار شوند. تعدادی از حیوانات به دلیل کنجکاو بودن بیش از حدشان و یا برای سرگرمی به سراغ گیاهان خانگی می‌روند. به همین دلیل است که اگر می‌خواهید حیوانات خانگی خود را با گیاهانتان در یک مکان تنها بگذارید حتماً باید از بی‌خطر بودن گیاهان مطمئن شوید. در این مقاله 28 تا از گیاهان غیر سمی برای حیوانات خانگی را معرفی خواهیم کرد. با گیاه نت همراه باشید.

 

انواع گیاهان غیر سمی برای حیوانات

 

۱) گیاه گندمی یا عنکبوتی

یکی از گیاهانی که جزو گیاهان غیرسمی برای حیوانات دسته‌بندی می‌شود گیاه عنکبوتی است. در مورد شرایط نگهداری این گیاه باید گفت که به نور متوسط غیرمستقیم علاقه زیادی دارد و از جمله گیاهان مقاوم آپارتمانی محسوب می‌شود. نگهداری از گیاه گندمی بسیار ساده و راحت است.

گندمی

خرید گیاه گندمی

 

۲) گیاه نخل اریکا یا نخل پروانه

گیاه اریکا جزو گیاهان امن برای حیوانات خانگی محسوب می‌شوند. این گیاه را در محیطی با نور زیاد غیر مستقیم قرار دهید. برای جلوگیری از خراب شدن و پیشگیری از ابتلا به قارچ، ماهی یک بار از قارچ کش استفاده کنید.

 

 

۳) نخل شامادورا

ظاهر گیاه شمادورا به گونه‌ای است که اکثر حیوانات خانگی میل به خوردن و بلعیدن آن دارند اما خیالتان از امن بودن این گیاه راحت باشد. از ویژگی‌های خوب شامادورا این است که در محیط‌های کم نور نیز می‌تواند زنده بماند. تامین رطوبت و غبار پاشی گیاه از جمله فاکتورهای مهم در نگهداری از آن است.

نخل شامادورا

خرید نخل شامادورا

 

۴) لیندا

یکی از گیاهانی که علاوه بر مقاوم بودن، گیاهی غیر سمی نیز محسوب می‌شود لینداست. نحوه نگهداری آن به گونه‌ای است که باید پس از خشک شدن کامل خاک آبیاری شود و از طرفی در مکانی روشن و نورگیر قرار بگیرد‌ نکته جالب در مورد لیندا این است که این گیاه جزو ساکولنت‌هاست.

لیندا

خرید گیاه لیندا

 

۵) ارکیده

شاید با خود فکر کنید به دلیل داشتن حیوان خانگی نمی‌توانید گیاه زیبایی را در کنار خود داشته باشید؛ اما بدانید ارکیده گیاهی غیر سمی و امن برای کوچولوی خانگی شماست. زیبایی این گیاه به قدری است که شما می‌توانید دیگر گیاهان را فراموش کرده و محو زیبایی بی‌نظیر آن شوید. در مورد شرایط نگهداری ارکیده باید حواستان به آبیاری گیاه و انتخاب نوع گلدان باشد.

ارکیده

خرید گل ارکیده

 

۶) پپرومیا قاشقی

گیاه قاشقی بسیار متنوع و دارای گونه‌های زیادی است. این گیاه در بسیاری از منازل وجود دارد. از جمله گیاهان مقاوم آپارتمانی، غیر سمی برای حیوانات و محبوب می‌توان به پپرومیا قاشقی اشاره کرد. نگهداری از این گیاه بسیار راحت است و به نور غیر مستقیم زیاد احتیاج دارد.

پپرومیا قاشقی تری کالر

خرید گیاه پپرومیا قاشقی

 

۷) بنفشه آفریقایی

گیاهی که حتی در صورت کم بودن نور هم گل می‌دهد. کسانی که بنفشه باز هستند را باید از تمامی گیاه دوستان جدا دانست‌. این گیاه زیبا دارای واریته‌های مختلف و زیادی است که در شرایط معمولی می‌توانند به رشد خود ادامه دهند. از جمله گیاهان بی‌خطر برای حیوانات میتوان به بنفشه آفریقایی اشاره کرد.

بنفشه آفریقایی

خرید بنفشه آفریقایی

 

۸) سرخس بوستون

حواستان باشد که تمامی سرخس‌ها برای نگهداری در کنار حیوانات خانگی امن نیستند اما سرخس بوستون یکی از انواع سرخس است که شما با خیال راحت می‌توانید آن را در کنار حیوان خانگی‌تان قرار دهید. تنها نکته مهم در نگهداری از آن تامین رطوبت بالا می‌باشد

سرخس بوستون

خرید سرخس بوستون

 

۹) برگ نعنایی یا پیچک عطری

اگر ترکیب رنگ سفید و سبز به شما حس خوبی می‌دهد می‌توانید این گیاه زیبا را تهیه کنید. این گیاه به نور غیر مستقیم و رطوبت زیادی نیازمند است و گیاهی امن برای حیوان خانگی شما به حساب می‌آید.

پیچک عطری

خرید گیاه برگ نعنایی یا پیچک عطری

 

۱۰) آناناسیان یا بروملیاد

ظاهر جذاب این گیاه باعث محبوبیت آن در بین گیاهان دیگر شده است. این گیاه برای بودن در کنار حیوان خانگی شما خطری ایجاد نمی‌کند. نگهداری از آن کار ساده و آسانی است، فقط محیطی روشن و خاکی مرطوب را برایش فراهم کنید.

 

۱۱) گیاه پاچیرا یا درخت پول

گیاهی گرمسیری که ظاهر برگ‌هایش به کف دست انسان شباهت زیادی دارد. فنگ شوی اعتقاد دارد که نگهداری از آن انرژی مثبت زیادی را در سرتاسر منزل پخش می‌کند و این گیاه باعث خوش شانسی می شود. از جمله ویژگی‌های این گیاه نگهداری راحت و آسان آن است.

 

۱۲) سرخس لانه کبوتری

از جمله سرخس های غیر سمی به سرخس لانه کبوتری یا لانه پرنده نیز می‌توان اشاره کرد. شاید برای شما جالب باشد که چرا به این گیاه لانه کبوتری گفته می‌شود؟! فقط کافیست در منزل خود از پرنده ای نگهداری کنید تا متوجه علت نامگذاری این گیاه زیبا بشوید. این گیاه به محیطی با نور متوسط (نیم سایه) و رطوبت بالا احتیاج دارد.

 

۱۳) برگ عبایی

آیا گیاهی می‌خواهید که مقاوم باشد؟! و نور کم، رطوبت پایین و تغییرات دمایی را به خوبی تحمل کند؟! علاوه بر این موارد برای حیوانات خانگی هم غیر سمی باشد؟! این پکیج کامل را می‌توانید در گیاه برگ عبایی پیدا کنید.

برگ عبایی

خرید برگ عبایی

 

۱۴) چمن عروس یا کالیسیا

یکی دیگر از گیاهان غیر سمی برای حیوانات خانگی چمن عروس است. ظاهر زیبا و برگ‌های کوچک آن که از گلدان آویزان می‌شود می‌تواند صحنه زیبایی را به وجود آورد. خاک همیشه مرطوب از جمله نیازهای این گیاه است.

کالیسیا

خرید چمن عروس یا کالیسیا

 

۱۵) مارانتا تیری کالر

گیاهی که به دلیل منحصر به فرد بودن برگ‌هایش خواهان زیادی دارد. اگر شما هم به برگ‌های رنگی علاقه مندید و حیوان خانگی هم دارید از خریدن این گیاه زیبا غافل نشوید. نور غیر مستقیم زیاد و رطوبت بالا فاکتورهای مهم در نگهداری از مارانتای تریکالر است.

 

۱۶) مارانتا لوکونورا

وجود رگه‌های قرمز رنگ در میان برگ‌های این گیاه بسیار جلب توجه می‌کند. این گیاه بومی برزیل می باشد. برای نگهداری از این گیاه باید محیطی که دارای نور روشن، به دور از نور مستقیم خورشید است و رطوبت زیادی را هم دارد فراهم کنید.

مارانتا قرمز

خرید گیاه مارانتا لوکونورا یا قرمز

 

۱۷) هاورتیا گورخری

هاورتیا دارای گونه‌هایی است که برای حیوانات خانگی سم محسوب می‌شوند اما این نوع از آن دوستدار حیوان خانگی شماست. محیط نورگیر برای نگهداری از آن الزامی است.

هاورتیا گورخری

خرید هاورتیا گورخری

 

۱۸) درخت موز

اگر به دنبال گیاهی بزرگ و دکوراتیو هستید که برای حیوان خانگی شما هم سمی نباشد، پیشنهاد ما به شما درخت موز است. برخلاف گیاهان بزرگ دیگر این گیاه از جمله گیاهان امن برای حیوانات خانگی است. محیط پرنور، خاکی با مواد غنی و آبیاری صحیح از جمله موارد مهم در نگهداری از درخت موز می‌باشد.

درخت موز

خرید درخت موز

 

۱۹) کالاتیا

یکی دیگر از گیاهان بی‌خطر و امن برای حیوانات خانگی کالاتیا است. محیطی نیم سایه برای نگهداری از آن عالیست. کالاتیا به دلیل وجود خطوط سفید در میان برگ تیره رنگش خواهان خود را دارد.

کالاتیا رز دوتی

خرید گیاه کالاتیا

 

۲۰) گیاه فیتونیا یا گیاه اعصاب

گیاهی است با ظاهری به شکل رگ های عصبی که برای حیوانات خانگی امن است. در شرایط کم نوری نیز زندگی خود را ادامه می‌دهد.

فیتونیا

خرید گیاه فیتونیا

 

۲۱) کاکتوس کریسمس

وقتی از کاکتوس صحبت می‌شود اکثر افراد یاد تیغ‌های سخت و تیز می‌افتند اما این گیاه برخلاف سایر کاکتوس‌ها دارای برگ‌هایی جالب و گل‌هایی بسیار زیبایی است. نگهداری از آن محیطی کم نور و آبیاری کمی می‌طلبد.

 

 

۲۲) گل سنگ

رنگبندی برگ‌های این گیاه به قدری جذاب است که با وجود آن، دیگر نیاز به هیچ گیاه گلداری نیست. رنگ‌های قرمز، صورتی و سفید با رگه‌ها و لکه‌های سبز رنگ، ترکیب بی‌نظیری را در برگ‌های این گیاه ایجاد کرده است. این گیاه برای حیوانات خانگی سمی نمی‌باشد.

گل سنگ

خرید گیاه گل سنگ

 

۲۳) پیله آ پرپشت

ظاهر مخملی برگ های آن بسیار دلفریب است. زادگاه این گیاه آمریکای مرکزی و مکزیک می‌باشد. نکته مهم در نگهداری از آن دمای گرم، محیط مرطوب و نور زیاد غیر مستقیم است.

پیله آ نقره ای

خرید گیاه پیله آ

 

۲۴) ساکولنت اشوریا

ظاهر آن مانند گلی به رنگ آبی است، همین باعث شده که طرفداران زیادی را داشته باشد. در نگهداری از آن به داشتن محیط روشن توجه کنید.

 

۲۵) شمعدانی عطری

این گیاه برای حیوانات خانگی شما بی‌خطر محسوب می‌شود و آنها می‌توانند از بوی خوب آن لذت ببرند.
خوردن آن توسط حیوانات خانگی هیچ خطری را ایجاد نمی‌کند.

 

۲۶) پیچ شمعی یا گیاه موم

زادگاه این گیاه شرق آسیا و استرالیا می‌باشد. گل‌های این گیاه به شکل ستاره هستند که بوی بسیار خوبی دارند.

 

۲۷) ونوس مگس خوار

درست است که این گیاه دارای ظاهری خشن و ترسناک است اما آنقدرها هم از آن نترسید. ونوس جزو گیاهان غیر سمی برای حیوانات خانگی است و فقط با حشرات کار دارد و از جمله گیاهان خاص آپارتمانی نیز محسوب می‌شود.

 

۲۸) رویال ولوت

گیاهی جادویی که انگار از سرزمین عجایب آمده است. رنگ بنفش برگ‌هایش در زیر نور به گونه‌ای است که انگار گیاه شما درخشان شده است. این گیاه خاص به آبیاری زیاد حساس است.

 

سخن پایانی

در این مقاله ۲۸ تا از گیاهانی که برای حیوانات خانگی امن هستند را معرفی کردیم. شما می‌توانید هر یک از آنها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب از سایت گیاه نت تهیه کنید. فقط در تهیه گیاهان مناسب برای حیوانات خانگی گلدان پلاستیکی را انتخاب کنید که خطر شکستنشان وجود نداشته باشد.

به گیاه نت امتیاز بدید - سمت راست کمترین و چپ بیشترین امتیاز 5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *